Vår solen skiner!

 2013-04-05    11:25:15   av:kaatrinskoog
Så trött! fattar inte varför? men jag kan inte sova på morgonen! kvittar hur sent jag lägger mig så slutar det med att ja vaknar 7... börjar på att bli lite jobbigt faktiskt!
Kl 12 ska jag och mamma med mormor ner till kina resturangen och käka, för hon fyllde år i lördags och hon ville äta där så då ska vi göra det också! sen blir det att rida dressyr på Filly och skritta de andra eftersom dom gick träning för fredrik igår :)
 
Hittat en sak jag verkligen stör mig på!
 
Det här med åsikts inlägg om hur andra rider eller sköter sina hästar/ponnysar! kom in på en blogg som bara hade åsikt inlägg om hur människor rider eller hur dom sköter sina hästar! T.ex att det va djur misshadel för att någon borsta hästen med en magic brusch på benen? tror det måste ha varit minst 60 inlägg om hur Nellie Berntsson sköter sina ponnysar. massa små skit som att hon såg att hästen hade spån i svansen? vad händer? skulle varit skillnad om hästen hade stora skavsår på benen eller liknande! Tror inte den som skrev den här bloggen skulle vara så glad om alla skrev hur dens häst blev skött eller riden eller liknande! Skulle ni tyck det va rolig tt höra saker om era hästar?  Jag har aldrig varit utsatt för något sådant men har läst på massa bloggar att, folk rider sönder sina hästar på hopptävlingar! stod ett inlägg om att Nellie red Bellman så han skulle få skador i lederna?!? Jag tror dock inte hästen får så stora skador i lederna i hoppningen... hade han gått med huvudet långt ner när han hoppa hade han nog fått mer skador. Hur många tävling ponnyer som ''rider som stöllar'' har fått skador? jag tycker själv jag rider fort med mina ponnysar men dom har aldrig fått några skaor eller dyligt! Alla ni som skriver massa åsikts inlägg, tänk på va ni skriver, för va skulle ni göra om ni fick samma sak tilbaks? 
Tänk er för odentligt!
 
Hästarna gick helt OK igår, ingen direkt super träning.
Banhoppning stod på schemat, massa kronliga vägar och dyligt! 
Corinne a grymt tjurig, men hoppade på fint blev väldigt springig och spänd, avslutade med en bana på ca 1m. 
Daranka va hur pigg och vinglig som helst, haha höjd har hon ju iallafall! aven hon slutade med en baba på 1m.
 
 
 Kristina

Hej!
Vilken fin header och blogg du har! :D

Svar: Tack! :D
Katrin Skoog

 2013-04-05    11:31:38     URL: http://ponnyskotarna.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Bloggdesignen gjord av: www.lovisaandersson.blogg.se/