Hoppning på G, eller redan gjort?

 2013-04-10    22:13:55   av:kaatrinskoog
ÄNTLIGEN inleder jag med! äntligen kan jag börja små hoppa på ute banan utan att jag sjunker till underjorden, eller får lera till öronen eller att halka å IS! så igår fick tva av de små djuren hoppa. det va nämligen Corinne och Filly, hade två räcken uppe och 3 kavalattibommar ute. 
 
Corinne: Hon red jag med Felicia och gjorde allt för att få henne i lägre form och mitt lilla knep funkade! riktigt fin när jag red fram henne och sprang som en liten dressyr häst mitt lilla hjärta<3 Trav bommarna gick lite över förväntan! Hon lyfte på benen! haha trodde aldrig hon skulle klara alla så fint so hon gjorde:O duktig tös. ''Hoppningen'' gick också bra, ville komma så nära och lugn och avspänt som möjligt så hon va tvungen att sätta höjd och ta i lite, hon är alltid spänd men det gick rätt bra endå, och hon hoppade rätt bra. Några långa hopp blev det, hade jag redan väntat mig. idag gick hon runt färnsjön med Sanna och Misty.
 
Filly: Hon red jag med Julia ville bara att hon skulle på hoppa ett x antal språng. gick helt ok över bamarna, hon är så rätt om tassarna så hon lyfte asbra över bommarna. Hoppningen va hon JÄTTE pigg i så hon hoppa innan hindrerna så fick orytmn och red några gånger, men fick även lugna fina språng. Tycker synd om hon som inte får komma ut och tävla, men ny hoppas vi på detta. Right? Idag fick hon skritta trava och galopera lite med Julia barbacka i grimma och grimskaft. <3
 

Idag fick Daranka hoppa istället hann inte med henne igår , det började bli mörkt! 
 
Daranka: Jobbade på framridningen på att få henne djup och lugn, till min hjälp tog jag kavaletti bommarna och två upphöja bommar och samlade steg. bestämde mig över att hon inte fick springa iväg efter! och hon funkade rätt bra. En gång sprang hon iväg, hon satt bakbenet på bommen och trodde hon skulle dö eller något? men i galoppen ville jag få henne lugn och avslappnad, Och ja det fick jag. Nästan så man skulle tro att hon va sen, den känslan!?!  men när vi hoppa hoppade hon grymt fint. avspänt och lugn! min fiina !
 
 
Nu tar jag natta och inväntar en annan dag i skolan...
 
 Saga

Jättefina bilder! :)

Svar:
Katrin Skoog

 2013-04-11    14:13:06     URL: http://sagaranch.blogg.se
 a s s l a t j e j e r n a

Va fina bilder:) ser härligt ut med utetävlingar...längtar nu ;)

Svar:
Katrin Skoog

 2013-04-11    15:05:26     URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
 Totte

Var gärna med på vår frågestund!

Svar: (Y)
Katrin Skoog

 2013-04-14    11:24:50     URL: http://eslovsriders.devote.se
 Sophia

Gud vilken fin blogg och fina hästar! :)

Svar: Tack va snäll du är! :D
Katrin Skoog

 2013-04-15    23:09:32     URL: http://sophialjungdell.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Bloggdesignen gjord av: www.lovisaandersson.blogg.se/