USCH!

 2013-03-18    17:04:00   av:kaatrinskoog
Såg detta på ponnysanning, hur kan man ens tänka tanken?? USCH!
 
 
 
 travhäst dumpad
 

Linderödsborna såg en bil med hästransport köra in på en grusväg för att sedan fort köra därifrån.I morse stod där en vanvårdad travhäst i en närliggande kohage - troligtvis kvarlämnad.– Jag trodde inte folk kunde göra något sådant här, man gör ju allt för sin häst, säger Matilda Jakobsson som hjälpt till att ta hand om den.

Under dagen har invånarna i Linderöd, sydväst om Kristianstad, gjort allt för att hjälpa valacken. De har matat den med hö och lagt på täcke och hägnat in den i hagen.– Jag är inte hundra procent säker, men den är troligtvis dumpad. Den är i väldigt dåligt skick, den har inte haft det bra, säger Matilda Jakobsson.Men vems det är vet inte Linderödsborna

INTE SAKNAD

Den pälsöverväxta frysmärkningen på halsen skvallrar om att det är en travhäst.– Vi ska försöka raka honom där han är frysmärkt för att få fram någon ägare ur registret så att man har något att gå på. Just nu vet vi ingenting, säger hon.Hos polisen finns ingen anmälan om att hästen ska vara saknad.När den hittade var den utsvulten och törstig. Hästen har inget hull och hovarna är oskodda och långa. Matilda Jakobsson tror att det var månader sedan en hovslagare verkade hovarna.

'' Hjärtlöst''

Men i övrigt är travaren en fin häst till sinnet.– Han är jättesnäll och det märks att han blivit mycket hanterad. Jag tror att det är en äldre häst eftersom den är så lugn och snäll, säger hon. Hon har själv häst och hon säger att hon inte kan förstå hur någon vill lämna sin häst mitt ute i skogen. – Man gör allt för sin häst. Det är en familjemedlem och jag tror att många andra hästmänniskor håller med mig. Man gör inte så här, det är hjärtlöst, säger hon

 

 

Hatar att läsa sådant! Tycker trav hästar används som redskap  nu för tiden! haft 3 trav hästar själv! Skulle aldrig under några omständigheter lämna en  häst någonstans! även om jag inte har tid eller någon plats! ALDRIG!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Bloggdesignen gjord av: www.lovisaandersson.blogg.se/