Finfin daranka

 2013-01-24    21:44:58   av:kaatrinskoog
Tror nackspärren har gått över till huvudvärk? har så ont i huvudet så det snurrar när jag ställer mig upp.. idag kommer jag somna innan 00.00 kan man lätt säga!
 
Träningen med Daranka gick superb ! lite draging i början men stannade inte en ända gång! ingen rivning! högt ölver hindrerna! hon har dock inte hoppat på ca 1-2 månader, alltså tränat!
Träningen bestod av mycket bommar och serier.
Började redan i traven över en bomm serie som va i mitten. Bommar är inte Darankas starka sida.. så jag snubblade över alla första gången sen gick det as bra.
Galloppen gick ännubättre. inte en snubblingn eller nö! gud så fin hon va då!
sen började vi små hoppa på planka båge 5 galoppsprång oxer 6 galoppsprång plank. hon fixade det gätte bra. körde det några gånger och hon inte högt kankse 70-80cm..
Sen körde vi serien med upphöjd galoppbomm räcke 2 galoppsprång oxer 2 galoppsprång räcke ett galoppsprång kloss oxer. gick lika bra i bäge varven. hoppade inte så högt, kanske 85-95 cm. körde övningen i båda varven så började från båda håll.
avslutade med en serie med 5 upphöjda galoppbommar och en på marken till en oxer. hon började bli lite trött så hon drog sig till höger men hoppade med höjd! låg på kanske 1m.
Hon gjorde riktigt bra ifrån sig idag, för att vara första träningen på ett bra tag! :)
 
 
 
 
 
 
 
 Daniella Ekstrand

Sv; Tack så mkt!
Hur mår du?

Svar:
Katrin Skoog

 2013-01-25    07:15:00     URL: http://daniellaekstrand.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Bloggdesignen gjord av: www.lovisaandersson.blogg.se/