Dayyyen

 2013-01-29    21:41:16   av:kaatrinskoog
Sent inlägg idag.. har inte hunnit med att blogga, batteriet på telefonen dör efter bara några timmar så när jag kommer hem så har jag inte batteri så hinnder inte blogga.. Blir lite trött på den dumma phånen :/ Ligger i sängen och det är 1mille + grader i sängen. När jag la på madrassen blev det dyng varmt från ingenstans.. fytusan va jobbigt. ingen höjdare att kliva upp i sängen, haha när jag sätter mig på ena sidan flyger saker som är på andra sidan av sängen t.ex datorn. men det är så mjukt så det finns inte ord <3 Slutade efter 12 någon gång idag. Va först vid bergsskolan, sen till lersjöfors fjädrar. Lite fränt hur de gör fjädrar, även att det finns så måga olika bergs och sten sorter :O hihi kul hade vi iaf <3
Hunnit:
* skolan
* Fixat stallet. Mockat,vattnet, hö, spån osv.
* Longeerat Daranka
* Red ut på Filly med Julia
* Tolkat med Misty
* Promenix
* Situpsen osv
* duschat
 
När jag kom hem logeerade jag Daranka. Hittar du en jobbigare häst att longera är du inte dålig.. haha hon kan att springa på min lilla tös. Bior lite jobbigt att åka skidor på skorna efter henne varje gång. skönt att känna att hon är pigg iaf, även om det är som att köra dragkamp med pappa.. hah
 
 
När jag hade fixat Daranka kom Julia så red vi ut på Filly och Corinne. red typ gärdet bort och tilbaka. Svårt när det är slask och '' is'' under för Filly att gå någon annan stans. Bägge två sötisarna va as pigga.. men jag hade inte väntat mig så mycket annat. haha När vi red hem sa Julia att vi skulle kolla om vi hittade en  väg i skogen.. Det gjorde vi, men jag tänker aldrig mer rida där.. haha så mycket grenar och pinnar så jag höll på att slå ihjäl mig. haha fastnade i en pinne så jag höll på att ramla av. men kom ut till gärdes vägen ändå som tur va O.o Vad hade vi gjort om vi hade ridit vilse? haha hade ingen aning om var vi va hah. men hem komm vi med Hela fina ponnysar. :D
 
Fina bildr (a)
 
När vi kom hem fixade vi de små pållarna, och tog in Misty som skulle tolkas. haha det gick lite sådär kan man ju säga.... Började bra tills vi kom till denicketorpps backen. Där körde Misty sitt egna lilla race utan mig. 3 gånger ramlade jag av. två gånger för jag inte va berädd och en fick jag för mycket vikt till höger och tappade balansen. Sen böt jag och Julia och hon klarade hela backen, nybörjar tur! Efter hon klarade jag mig hela vägen upp! mennär vi vände ner och va nästan nere drog Misty eget race igen hemmåt.. Jag åkte av madrassen och trodde jag skulle få gå hem.. men jag behövde inte det ! :D Sen gick det ganska skapligt!
 
 
Sen tog jag med mig lill grisen på en promenix. gick nästan samma väg som igår. Men eftersom hon inte orkade springa igår så gick vi hela vägen.
 
 
Kanske skriver något mer sen!
  
 Julia

Haha!

Svar: :D
Katrin Skoog

 2013-01-30    07:55:32
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Bloggdesignen gjord av: www.lovisaandersson.blogg.se/